^Back To Top
  
  
Get Adobe Flash player

 
 
 
 
 
 

Είσοδος - Εγγραφή

Επισκέψεις

150048
Σήμερα
Χθές
Αυτό το μήνα
Συνολικές
15
60
1706
150048

Στοιχεία επικοινωνίας

ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ 01 ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΟΛΓΑΣ

1ος και 2ος όροφος (απέναντι από το θέατρο Κολοσσαίο)

Τ.Κ. : 546 45, ΜΑΡΤΙΟΥ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

τηλ. 2310 820583  - κιν. 6945587296

E-mail: support@mathainwpaizontas.gr

Μαθησιακές δυσκολίες

Share

Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία)

Το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες είναι ιδιαίτερα έξυπνο όσο αφορά τις καθημερινές του ασχολίες, αλλά δεν έχει ιδιαίτερα καλή σχολική επίδοση. Ο όρος μαθησιακές δυσκολίες είναι ιδιαίτερα ευρύς και συμπεριλαμβάνει παιδιά με ποικίλα και συχνά αντιφατικά συμπτώματα. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να έχουν ένα ξεχωριστό μαθησιακό πρόβλημα, το οποίο δεν επηρεάζει σχεδόν καθόλου τη ζωή τους ενώ άλλοι άνθρωποι μπορεί να παρουσιάζουν ένα συνδυασμό από μαθησιακές δυσκολίες, που έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην ακαδημαϊκή τους πορεία. Αν και οι μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζονται σε πολύ μικρή ηλικία, η διάγνωση γίνεται συνήθως όταν το παιδί πάει στο σχολείο και δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που προκύπτουν. Οι μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζονται στο 8-10% του ελληνικού πληθυσμού και η μέση ηλικία διάγνωσης είναι η τρίτη δημοτικού.

Τα συμπτώματα που εμφανίζουν συνήθως το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες είναι τα παρακάτω:

 1)    Διαβάζει αργά και συλλαβιστά χωρίς να χρωματίζει τη φωνή του, ενώ συχνά παραλείπει λέξεις ή μέρη λέξεων και αντιστρέφει γράμματα. Δεν σταματάει στις τελείες και τα κόμματα και χάνει συχνά τη σειρά στο βιβλίο. Δεν καταλαβαίνει τι διαβάζει, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να απαντήσει σε σχετικές ερωτήσεις και να δυσκολεύεται να αποστηθίσει κομμάτια ενός κειμένου.

2)   Όταν γράφει παραλείπει, προσθέτει, ή αντιστρέφει γράμματα και συλλαβές, ενώ πολλές φορές ενώνει τις λέξεις μεταξύ τους. Τα γράμματα είναι συχνά δυσανάγνωστα και λείπουν συνήθως οι τόνοι και τα υπόλοιπα σημεία στίξης. Γράφει με αργό ρυθμό και δυσκολεύεται να παρακολουθήσει την υπαγόρευση ενός κειμένου.

3)   Κάνει πολλά ορθογραφικά λάθη (π.χ., κατάληξη ρήματος σε ο, ενώ εάν τον ρωτήσεις τον αντίστοιχο κανόνα της γραμματικής τον γνωρίζει). Μπορεί να γράψει την ίδια λέξη - με διαφορετικούς τρόπους κάθε φορά - ακόμα και μέσα στην ίδια παράγραφο, και ενώ του έχει επισημανθεί προηγουμένως το λάθος του.

4)   Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι συνήθως αρκετά ακατάστατα (όπως ακριβώς και το γραπτό τους) και στην καθημερινότητά τους, στον τρόπο που ταξινομούν τα πράγματα και στο πως βάζουν σε μία σειρά την σκέψη τους για να εκφράσουν αυτό που θέλουν. Πολύ συχνά δυσκολεύονται να συγκεντρώσουν την προσοχή τους, με αποτέλεσμα να εντείνονται ακόμα περισσότερο οι μαθησιακές τους δυσκολίες. Δυσκολεύονται επίσης στον προσανατολισμό τους μέσα σε ένα χώρο και στο συντονισμό ματιού-χεριού.

5)   Πολλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση, η οποία προκύπτει από την συνεχή βίωση σχολικής αποτυχίας και αποτελεί συνήθως σοβαρότερο πρόβλημα και από την ίδια την διαταραχή. Πολλοί γονείς που θεωρούν ότι τα παιδιά τους είναι απλώς «τεμπέλικα»,  και δυσπιστούν για τις προσπάθειες τις οποίες καταβάλλουν, συμβάλλουν ακόμα περισσότερο στην μείωση της αυτοπεποίθησης των παιδιών τους.

Διάσπαση προσοχής

Share

Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)

 Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητα παρουσιάζει έξαρση τα τελευταία χρόνια και σύμφωνα με την τελευταία έκδοση των διαγνωστικών κριτηρίων κατά DSΜ-5 εκδηλώνεται με 3 διαφορετικές εκφάνσεις: Α. Σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής, Β. Σύνδρομο υπερκινητικότητας, και Γ. Σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με υπερκινητικότητα

Τα κύρια συμπτώματα της ΔΕΠΥ ανάλογα με τον τύπο στον οποίο ανήκει το παιδί είναι τα παρακάτω:

Α) Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής

1)    Δεν μπορεί να συγκεντρώσει την προσοχή του σε λεπτομέρειες με αποτέλεσμα να κάνει πολλά λάθη από απροσεξία στις εργασίες του σχολείου.

2)   Αδυνατεί να ακολουθήσει τις οδηγίες που του δίνουν, χωρίς αυτό να οφείλεται σε αδυναμία κατανόησης των οδηγιών.

3)   Δεν μπορεί να βάλει σε μία τάξη τις εργασίες του και τα καθήκοντα που του αναθέτει κάποιος.

4)   Ακόμα και όταν ασχολείται με κάτι που του αρέσει ή όταν παίζει δυσκολεύεται να διατηρήσει την προσοχή του.

5)   Όταν κάποιος του απευθύνει τον λόγο δίνει την εντύπωση ότι είναι αφηρημένος, ενώ παράλληλα ξεχνά πολλές φορές τις καθημερινές του δραστηριότητες.

6)   Αποσπάται εύκολα η προσοχή του από εξωτερικά ερεθίσματα, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα δύσκολη τη δραστηριοποίησή του σε μία γενική τάξη γεμάτη θορύβους.

7)   Χάνει αντικείμενα τα οποία του είναι απαραίτητα για να αντεπεξέλθει στις εργασίες του, χωρίς να υπάρχει κάποια ιδιαίτερη σκοπιμότητα.

 Β) Σύνδρομο Υπερκινητικότητας

 1)    Δεν θέλει να μείνει στο ίδιο μέρος για πολύ χρονικό διάστημα και συχνά τρέχει από τη μία πλευρά του δωματίου στην άλλη.

2)   Μιλάει υπερβολικά και γρήγορα χωρίς να περιμένει να του απευθύνει κάποιος τον λόγο ή να ολοκληρώσει την ερώτηση.

3)   Παίζει νευρικά με τα χέρια του, στριφογυρίζει στην θέση του, κουνάει συνεχώς τα πόδια του ή απασχολεί τα χέρια του διαρκώς με αντικείμενα.

4)   Δυσκολεύεται να συμμετέχει σε ομαδικές ή ατομικές δραστηριότητες και να παίξει με ηρεμία. Στα ομαδικά παιχνίδια θέλει να επιβάλει την παρουσία του και δυσκολεύεται να περιμένει την σειρά του. Είναι χαρακτηριστικό ότι συνήθως σπάει και χαλάει τα παιχνίδια του, ακόμα και όταν είναι τα αγαπημένα του.

5)   Κοιμάται πολύ αργά και ξυπνάει νωρίς, αλλά δεν εμφανίζει σημάδια κόπωσης στη διάρκεια της μέρας. Μπορεί για παράδειγμα να ανεβαίνει κάθε μέρα στα έπιπλα και να πηδάει από το ένα στο άλλο.

 Τα παιδιά που έχουν σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με υπερκινητικότητα παρουσιάζουν συμπτώματα και από το Α) και από το Β). Όπως είναι φυσικό, οι συμπεριφορές που αναφέρθηκαν επηρεάζουν αρνητικά τη διαπροσωπική, τη σχολική, την κοινωνική και την επαγγελματική εικόνα και απόδοση του παιδιού. Πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ έχουν μαθησιακές δυσκολίες και χαμηλή αυτοπεποίθηση και οι γονείς τους δηλώνουν συχνά εξαντλημένοι από τη φροντίδα τους.